Syskonkärlek.

jag kom på att många har frågat mig om mina syskon, och
i stort sett ingen har fattat. men såhär ligger det till:



Nea är min minsta syster. Vi har samma mamma men inte samma pappa.
Neas pappa är då Anders, som är min mammas man. Nea fyllde 6 för
ett par veckor sen.
Nea och jag umgås ganska mycket, i stort sett varje dag.



Ida är min näst minsta syster. Hon och jag är inte blodsläkt
på nått sätt, men Anders är hennes pappa, så vi är "låtsas"
syskon. Och i år fyller hon 14.
Ida och jag umgås inte så mycket. Hon kommer hit när någon
fyller år, eller någon gång bara då och då.



Linus är min enda bror. Och vi är inte heller blodssläckt på nått sätt,
utan Anders är hans pappa med. Och i år fyller han 17. Jag och Linus
umgås ganska mycket. Fast inte tillräckligt. Han brukar komma hit var
tredje vecka ungefär. Det är lite olika.



Rebecka är min näst största syster. Hon och jag är inte
blodssläckt på något sätt, utan hennes mamma och min
pappa är gifta. Och hon fyller 18 i år.
Rebecka och jag unmås inget alls längre. Vi gjorde det
mycket när jag var mindre, för då var jag hos min pappa
varannan helg.



Sara är min äldsta syster. Vi har samma pappa men inte
samma mamma. Och hon fyllde nyss 20.
Sara och jag umgås så mycket vi kan. Efter som jag har skolan
och mitt liv här, så har hon sitt jobb och sitt liv i mjölby. Men vi
brukar träffas på födelsedagar och lov, och så ofta det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0